Félmilliós porszívó az ügynöktől. Csak most, csak ma

Biztosan Te is voltál már legalább egy termékbemutatón és találkoztál már a cikk címében bemutatott típusú értékesítővel. Pontosabban ügynökkel. Azt gondolom, hogy a mai magyar mindennapokban az ügynök egy erősen degradáló kifejezés. Pedig a 60-as években az USA-ban az ügynök az amerikai álom egyik megtestesítője volt. A “Bármi lehetsz” című álomnak. És ha most azt gondolod, hogy ironizálok, szó sincs róla.

Egy takarító vállalkozást vezetek. 200 helyszín, 600 alkalmazott, 60+ komolyabb takarítógép. Naponta keresnek meg emberek telefonon, személyesen vagy elektronikus levélben és javasolják a legújabb, legmodernebb tisztító masinák megvásárlását. Amelyektől a cégünk hatékonysága 300 %-al nő, a felületek tisztasága pedig 600 %-al. Udvarias ember vagyok, mindenkit meghallgatok. Azt gondolom, hogy egy esély mindenkinek jár. Illetve tisztában vagyok azzal, hogy nem vagyok egy polihisztor, aki már mindent tud a takarító szakmáról, akinek már nem lehet újat mondani. 10 évvel ezelőtt is ezzel a nyitottsággal hallgattam végig egy kissé hadaró, de végtelenül lelkes fiatalembert, aki saját magát kívánta eladni. És ma ő a jobb kezem, a cégem operatív igazgatója és az üzleti fejlődésünk igazi mozgatórugója.

Minap csörgött a telefon. Kedves hangú hölgy a vonal túlsó végén a Greenway Magyarország Kft.-től. Nem nyomult, egyszerűen annyit kérdezett, hogy küldhetne-e át nekem információkat a legújabb TASKI® kárpittisztítókról. Természetesen igent mondtam.

Negyedórával később a postafiókomban volt a bemutatkozó anyag. Modern design, közérthető szakmai tartalom, semmi porhintés a százalékokról. A márkát természetesem már ismertem, régi motorosok ezen a piacon, de a Greenway nevével még nem találkoztam. A levélben egy link is volt: https://greenwaykft.hu/berelheto-gepek/vegyes-takaritogepek/karpittisztito. Kávézás közben megnyitottam. Azonnal egy innovatív cég benyomását keltette. Tetszett a narancs-fekete kontrasztos kialakítás. De amire igazán felkaptam a fejemet, az a “bérleti konstrukció” és a “full-szerviz” kifejezések voltak. Évek óta harcolunk a beszállítóinkkal. Igazából csak a takarítógépek eladásában érdekeltek. Ha elromlik a gép és még garanciális, akkor hosszas rimánkodás után jelenik csak meg a szerviz. És az alkatrész díjat minden esetben kiszámlázzák. Kicsit olyan az egész, mint egy rossz orvos-beteg kapcsolat, ahol az orvos a páciens betegségében érdekelt anyagilag.

A Greenway ajánlata ennek éppen az ellenkezője volt, egy vegytiszta win-win szituáció. Bérbe adják a gépeket és abban érdekeltek, hogy a nálunk lévő gépek problémamentesen működjenek. A képlet egyszerű: a kevesebb probléma számukra kevesebb üzemeltetési költséget jelent. Számunkra pedig kevesebb állásidőt. Ahogy tovább olvastam, egyre lelkesebb voltam a Greenway üzleti modelljével kapcsolatban:

  • nincsenek induló költségek, csak kedvező bérleti díjak,
  • nincsenek szerviz és alkatrész költségek,
  • nincsenek a gyorsan kopó alkatrészek esetében sem díjak,
  • ingyenes kiszállítás,
  • ingyenes oktatás,
  • hiba esetén 24-48 órán belül a helyszínen vannak,
  • komolyabb meghibásodás esetén csere berendezést biztosítanak,
  • lehetőség van a szerződés időtartama alatt modell cserére (pl. technológia váltás esetén),
  • ami számunkra nagyon fontos a nagyobb és problémásabb állami tulajdonosi hátterű partnereink miatt: lehetséges a Greenway szakembereinek a segítségét kérni a komplex takarítás-technológiai kérdésekkel kapcsolatban,
  • egy esetleges érdekmúlás esetében rugalmasan kezelik a bérlet szerződés lejárata előtti megszüntetésének a lehetőségét is.

Átküldtem a https://greenwaykft.hu/berelheto-gepek/vegyes-takaritogepek/karpittisztito linket az operatív igazgatónk és a pénzügyi vezetőnk részére. Röviden összefoglaltam a levélben, hogy nekem miért tetszik az ajánlat. Mindkét kollégám egyaránt rendkívül lelkesen nyilatkozott egy esetleges jövőbeni együttműködésről. Három modell keltette fel különösen az érdeklődésüket:

  • PROCARPET 30 Kárpittisztító,
  • PROCARPET 45 Porszívó,
  • AQUAMAT 10.1 Kárpittisztító.

Visszahívtam a kedves hangú értékesítő hölgyet a Greenway irodájában. Megköszöntem a megkeresést és elmondtam neki, hogy nagyon pozitívan értékeltük a bemutatkozó anyaguk tartalmát és szeretnénk továbblépni.

Profit